"TERIMALAH AKU "- ZAITON SAMEON (10 Pix)

                                         


Semangat juang penyanyi ini tidak pernah luntur, Hinalah Zaiton Sameon namun dia tak peduli, malah dalam orang dok mencaci, dia dah pun mengeluarkan album terbarunya 'Terimalah Aku" setelah 24 tahun hilang dari radar seni.

Hampir menitis air mata ketika Mat Qaypo bertemuanya

                                          
                                            Katanya  

                                                


Saya tidak akan berhenti menyanyi sebab semangat tu masih ada dalam jiwa ,  saya nak bergiat aktif untuk menghiburkan peminat-peminat yang masih menantikan kemunculan album  terbaru saya


 Siapa yang menawarkan buat album? 






Syarikat Money Entertainment call,  mereka bagitahu kak Eton masih boleh bernyanyi,  diaorang dengar masa saya nyanyi kat sebuah karaoke ketika jemputan majlis kahwin, lepas tu dioarang 'suggest' buat album, saya kata  'why not'.


Alhamdulilah, masih ada tawaran untuk membuat album, saya  rasa tajuk album itu pun 'Terimalah Aku', Hmm! faham-faham  sahajalah..

                                           

 Pengalaman merakamkan album selepas 24 tahun  


                                              


Saya rakam kesemua lagu tu tahun lalu cepat, Maybe saya berpengalaman, sudah ada dua album, saya tak susah untuk menghayati, dioarang bagi lagu saya sudah boleh menghayati.

 Lagu Terimalah Aku ini memang mengisahkan luahan hati  saya untuk peminat-peminat terimalah saya seadanya dalam  keadaan saya sebegini,  banyak orang cakap saya tak ingat,  saya dah INGAT, Alhamdulilah.

                                         


Saya merakamkan lagu itu dengan linangan AIR MATA takkala mengimbas kembali  peristiwa sedih  yang menimpa  saya,  ada juga lagu yang mengisahkan mengenai penderaan kanak-kanak ( Insan Kecil ) , saya juga begitu sedih.

Dari segi promosi, terpulang kepada Money Entertainment untuk melakukannya, Show pun alhamdulilah, kebanyakkannya di Singapura yang panggil saya buat Show, Brunei pun ada juga


 Sambutan daripada peminat?? masih sayang Zaiton   Sameon??


suatu ketika dulu














Saya rasa mak dan bapak generasi baru hari ini yang
memberitahu mereka, jadi budak-budak pun kalau jumpa saya, PEKIK  nama saya.. Zaiton! Zaiton!. diaorang pun  menyanyi  sekali dengan saya.

Perasaan saya begitu excited, teringat waktu zaman kegemilangan saya dulu, perasaan itu terasa 'Comeback'



 Sekarang siapa yang banyak support ??


                                              


Datuk Khadijah Ibrahim banyak yang support ,  dia kata  come on Zaiton, dont give up, u still DIVA..kalau ada arwah  Sudir dulu, alahai...

                                           


Sekarang ni juga yang banyak bagi support kat saya ialah anak angkat saya, Ikah  dan adik angkat saya Syed Wafa...Syed Wafa banyak bagi 'show' kat saya, Buat masa ini merekalah keluarga saya, dah macam adik beradik, . dioarang take care of me so much... hidup saya lebih bermakna dengan adanya  diaorang..

Album terbaru Zaiton Sameon terbitan Datuk Shah di bawah label Money Entertainment, menampilkan sembilan buah lagu  antaranya Terimalah Aku, Insan kecil  dan  lain-lain.

                                                     
                                                 


Mat Qaypo harap Kak Eton tabah menghadapi dugaan hidup, bukan sedikit cabaran getir yang dilaluinya setelah terlibat dalam kemalangan jalan raya hingga mengorbankan nyawa anak tunggalnya pada tahun 1990.



Berilah Kak Eton peluang untuk terus bernafas di dalam bidang seni.



P/S :  Kalau nak panggil Zaiton Sameon buat show, boleh call 
          019-761` 1406

                                               
                                                






 



 

0 Response to " "TERIMALAH AKU "- ZAITON SAMEON (10 Pix) "

Post a Comment